El
Verger, a 20 d’Octubre de 2007
Estimats
companys/es,
Després de la tragèdia que ha assolit el nostre
poble i intentant continuar amb normalitat el curs dels
dies, l’escola de música de l’A.M. El
Verger us convida a la conferència-col·loqui
que encetarà el nou curs musical 2007-08. En esta
ocasió gaudirem de la presència d’un
convidat especial: en Pasqual Pastor i Gordero,
distingit especialista en el camp de la pedagogia musical.
Els punts a tractar seran els següents:
- La importància de la música en les
primeres etapes de l’educació.
- Les convalidacions acadèmiques en instituts, conservatoris
i escoles de música.
- Torn obert de preguntes.
Esperem la vostra presència, ja que hem decidit tractar
estos temes que considerem força importants i sovint
desconeguts per a la majoria de pares/mares i educadors/es.
Sempre al servei de la música i de l’educació,
Comissió educativa i
Junta directiva
de l’A.M. El Verger
|

Punts a tractar:
- La importància de la música en les primeres
etapes de l’educació.
- Les convalidacions acadèmiques en instituts, conservatoris
i escoles de música.
- Torn obert de preguntes.
|
Pasqual
Pastor i Gordero. Breu currículum
Cursa estudis musicals al Conservatori de Música
de València.
És llicenciat en Ciències de l’Educació,
secció Pedagogia per la Universitat de València;
llicenciat en Teologia per la Universitat de Salamanca i
diplomat en Magisteri, Ciències Humanes.
Promou i presideix el primer moviment associatiu del professorat
de música d’àmbit estatal centrat en
la renovació pedagògica musical del sistema
educatiu general: l’Associació del Professorat
d'Educació Musical (APEME), des de 1983 a 1993.
Des del 1984 dirigeix el programa MÚSICA A L’ESCOLA
de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència,
de la Generalitat Valenciana, a través del qual es
du a terme un projecte experimental d’innovació
educativa musical amb el qual s’hi inicia el procés
de normalització de l'ensenyament de la música
a l’escola primària i als instituts, amb la
regulació del perfil del professorat i conseqüent
adscripció d'especialistes de música als centres.
Dirigeix l’equip de música per a la implantació
de la reforma educativa impulsada arràn de la LOGSE.
Des de la seua aparició fa 12 anys és el codirector
la revista Eufonía, publicació trimestral
especialitzada en Didàctica de la Música,
dirigida tant als professionals de l’ensenyament reglat
de la música com al professoral d’Escoles de
Música, i especialistes de Primària i Secundària.
Actualment és el responsable del Programa de Música,
adscrit al servei de Formació del Professorat, tot
ocupant-se de coordinar, amb l'equip d'assessories dels
CEFIREs, el disseny i la realització del conjunt
de l'oferta de la Conselleria d’Educació quant
a la formació del professorat de música, de
primària-secundària i dels Conservatoris Professionals
de Música de la Comunitat Valenciana.
Convidat per diferents Universitats espanyoles (País
Basc, Granada, Madrid, Castelló, Administracions
Educatives Autonòmiques (Múrcia, Madrid, Catalunya)
i Moviments de Renovació Pedagògica (València,
Astúries, Castelló, Madrid, Castella-La Manxa,
Alacant) ve impartint cursos i dirigint seminaris sobre
l’educació musical i, en general, sobre l’educació
a través de les arts.
|